Pomysłodawca przestrzeni arteterapeutycznej Arte Life – Poczuj Siebie w tańcu i ruchu.
Bardzo lubię pracę z drugim człowiekiem, indywidualną czy grupową. Każdy człowiek czy grupa ma swoją osobliwą energię i potrzeby, dlatego zawsze podchodzę do zajęć/warsztatów indywidualnie. W trakcie swojej drogi artystycznej jak i pracy z różnymi grupami zauważyłam jak duży wpływ na człowieka ma taniec, ekspresja w ruchu i możliwość wyrażenia siebie i swoich emocji poprzez ciało. Jest to dla mnie fascynujące jak język ruchu pozwala poczuć więcej wolności, sprawczości i pełni oraz pomaga skonfrontować się z tym jacy jesteśmy w życiu, relacjach, co jest dla nas ważne i prawdziwe. Od ponad 10 lat pracuję z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, nadal rozwijając swój warsztat artystyczny oraz arteterapeutyczny na konferencjach, kursach i szkoleniach.
Wykształcenie:
- Mgr inż. 5-letnich studiów z Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie
- Studia podyplomowe: Arteterapia z elementami terapii pedagogicznej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
- „L`Art de la Danse” Niepubliczna Krakowska Szkoła Sztuki Tańca
Doświadczenie zdobywałam:
- Arteterapeuta i pedagog tańca w przestrzeni arteterapeutycznej Arte Life
- Pedagog tańca w Nova Szkoła Tańca Kraków (taniec klasyczny, współczesny, jazz, modern jazz)
- Taniec, chorografia i plastyka ruchu dla dzieci i młodzieży w Szkole Wokalno-Aktorskiej w Krakowie
- Zajęcia taneczne w ramach projektu „Krok w stronę sztuki” dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin dysfunkyjnych (Świetlica Środowiskowa Socjoterapeutyczna Akademia Młodzieży oraz Chatka Puchatka, placówka Wsparcia Dziennego Towarzystwa Przyjaciół w Krakowie)
- Działalność artystyczna na scenach krakowskich teatrów (Teatr Ludowy, Opera Krakowska, Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie) film, teledyski.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Kurs Terapii Tańcem i ruchem dla terapeutów i osób przygotowujących się do pracy terapeutycznej przy Polskim Instytucie Psychoterapii Tańcem i Ruchem w Warszawie,
- Kwalifikacyjny kurs pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli,
- Szkolenie z zakresu Technik Niewerbalnych w pracy z emocjami i trudnymi zachowaniami,
- Szkolenie z zakresu projektowania ćwiczeń do pracy z różnymi grupami w oparciu o analizę ruchu
- i terapię tańcem i ruchem,
- Szkolenie Mindfulness w relacji,
- 2-letni kurs kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego,
- 2-letni Projekt „Wyższej Szkoły Sztuk Performatywnych”przy Śląskim Teatrze Tańca,
- Kurs masażu klasycznego.
Moją pracę cechuje autentyczność, empatia oraz skupienie na tu i teraz. Od 12 lat zajmuję się zarządzaniem zasobami ludzkimi, doradzam menadżerom w rozwoju ich zespołów oraz wspieram w indywidualnej ścieżce planowania kariery. Jestem certyfikowanym trenerem rozwoju osobistego. Od ponad 20 lat pracuje dla firm branż z obszaru sprzedaży, marketingu, produkcji. Jestem również wykładowcą akademickim na studiach MBA Akademii Ekonomiczno – Humanistycznej w Warszawie.
W trakcie swojej kariery zawodowej prowadziłam działania szkoleniowe i rekrutacyjne na potrzeby projektów komercyjnych oraz współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Specjalizuję się w prowadzeniu projektów szkoleniowo- mentorskich i warsztatów z zakresu kompetencji miękkich oraz technik sprzedaży czy negocjacji. Moje działania szkoleniowe zarówno prowadzone stacjonarnie czy w formie on line wzbogacam o różne formy aktywne. Zajmowałam się rekrutacją pracowników na stanowiska niższego i średniego szczebla oraz układałam wizję i wartości nowo powstałych firm.
Prowadziłam warsztaty i wykłady również dla instytucji państwowych takich jak GUS, ZUS, NFOŚiGW, SW oraz dla nauczycieli, dyrektorów i lekarzy.
Prowadzę również projekty dla nauczycieli i dyrektorów szkół na różnych poziomach edukacji począwszy od aktywnych metod nauczania, poprzez wsparcie w zakresie szkoleń z tematów związanych ze współpraca w zespołach nauczycielskich oraz współpracą z rodzicami skończywszy na wdrażaniu TIK edukacji. Prowadziłam konsultacje indywidualne oraz mentoring dla nauczycieli i dyrektorów w zakresie ich indywidualnych potrzeb.
Prowadzę warsztaty z m.in. następującego zakresu tematycznego:
- Komunikacja w zespole oparta o metody asertywności (kultura komunikacji tzw NVC- porozumienie bez przemocy)
- Dynamika zespołowa i praca oraz budowanie zespołów
- Zarządzanie stresem oraz emocjami
- Kreatywność w biznesie i zarządzaniu
- Metody twórczego rozwiązywania problemów oraz podążanie za wyzwaniami w zarządzaniu i biznesie
- Efektywność i skuteczność osobista, udzielanie feedbacku, delegowanie zadań w zarządzaniu i biznesie, prowadzenie projektu, profesjonalna organizacja spotkań
- Planowanie i wdrażanie usprawnień w procesach oraz zmian w organizacjach
- Metody tworzenia niecodziennych pomysłów (m.in. w zakresie sprzedaży, obsługi klienta, marketingu, budowania wartości dla klienta i wyróżniania się na rynku)
- Zarządzanie przez wartości – wdrażanie zmian oraz tworzenie misji i wartości
Wykształcenie:
- Pedagogika ogólna, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
- Pedagogika specjalna, oligofrenopedagogika z logopedią
- Pedagogika ogólna, pedagogika opiekuńczo- wychowawcza
- Zarządzanie informacją i biblioterapia
- Logopedia- studia podyplomowe
- Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną- studia podyplomowe
- Zarządzanie oświatą- studia podyplomowe
- Coaching i psychologia biznesu- studia podyplomowe
Doświadczenie zdobywałam:
- Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym i Osobom Potrzebującym Wsparcia
- Fundacja Konsultingu i Rehabilitacji
- Punkty Przedszkolne dla dzieci z ASD i zaburzeniami w rozwoju
- Szkoła Podstawowa dla uczniów z ASD i niepełnosprawnością intelektualną
- Prywatne Uczelnie, Szkoły Wyższe
- Firmy szkoleniowe
Ukończone kursy i szkolenia:
- PECS poziom 1 i 2
- VB-MAPP
- 3-stopniowe szkolenie z Terapii behawioralnej dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu
- Trener lokalny TIK
- Akademia trenera
- Agile PM
- Rozwijanie kluczowych umiejętności komunikacyjnych
- Redukcja zachowań trudnych u osób z zaburzeniami rozwoju poprzez rozwijanie komunikacji funkcjonalnej
- Zaawansowane umiejętności komunikacyjne u dzieci z ASD
- ADOS-2 w diagnostyce klinicznej
- ADI-R
- TUS
- Terapia ręki
- Techniki Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ) w rozwijaniu mowy i komunikacji
- Uczenie do płynności
- Metoda zachowań werbalnych
- Metoda ruchu rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną
- Logorytmika
- Orofacjalna terapia regulacyjna w koncepcji Castillo Moralesa
Z wykształcenia jestem psychologiem z ukończoną specjalizacją kliniczną, jak również pedagogiem. Mam za sobą liczne szkolenia dotyczące problematyki okresu dorastania m.in. Depresje, myśli samobójcze, samookaleczenia - jak rozpoznawać i jak pomagać dzieciom i młodzieży w kryzysie, Ocena prawidłowości zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jestem również nauczycielem jogi oraz medytacji, na co dzień szkolę się z technik pracy z ciałem oraz pracy z uważnością. Pracowałam w jednym z warszawskich liceów, gdzie wspierałam młodzież w rozwijaniu siebie, poznawaniu swoich mocnych stron, jak również radzeniu sobie ze stresem i trudnościami wieku nastolęcego. Obecnie pracuję z osobami z uzależnieniami na Oddziale Dziennym, gdzie dzięki pracy z ciałem pomagam pacjentom zrozumieć swoje emocje oraz zmienić schematy, które usztywniały postrzeganie siebie, ludzi oraz świata wokół. W swojej pracy korzystam z technik mindfulness, filozofii buddyjskiej/zen,praktyki wdzięczność jak również pracy z ciałem w oparciu o jogę. W pracy daję ciepło, uśmiech, pozytywną energię oraz poczucie pełnej akceptacji. Moim celem jest motywowanie i wspieranie młodych osób, jak również dorosłych na drodze do poznania siebie.
Wykształcenie:
- Psychologia (specjalność Psychologia kliniczna) – jednolite studia magisterskie na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Warszawie
- Pedagogika tańca na Akademii-Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
Doświadczenie zdobywałam:
- Psycholog szkolny w Liceum
- Prowadząc treningi medytacji i relaksacji oraz jogi na Oddziale Dziennym dla osób z uzależnieniami oraz w Ośrodku zamkniętym dla osób z uzależnieniami
- Prowadząc zajęcia z jogi oraz pracy z ciałem z seniorami dla Fundacji FreeArt
- Prowadząc zajęcia jogi oraz medytacji dla dorosłych oraz młodzieży
Ukończone kursy i szkolenia:
- Nauczyciel jogi i medytacji RYT200
- "Ocena prawidłowości zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej"
- "Zastosowanie modelu ACT do relacji interpersonalnych"
- "Depresje, myśli samobójcze, samookaleczenia - jak rozpoznawać i jak pomagać dzieciom i młodzieży w kryzysie"
Kształcę się na psychologa na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Ukończyłam kurs na arteterapeutę. Najbliższe mi obszary to sztuki plastyczne i muzykoterapia, a także bajkoterapia oraz drama. Uzyskałam certyfikat trenera TUS.
Rozwijam się naukowo poprzez czynny udział w konferencjach naukowych oraz aktywnym uczestniczeniu w działaniach Naukowego Koła Psychoterapii (od 2021 roku jako członek zarządu). Swoje kompetencje podnoszę poprzez uczestniczenie w szkoleniach i webinarach z obszaru psychologii dzieci, nastolatków oraz arteterapii.
Doświadczenie zdobywałam na stażu w świetlicy socjoterapeutycznej, fundacji na rzecz dzieci z rodzin zastępczych oraz ośrodku leczenia zaburzeń odżywiania.
W kontakcie z dziećmi i młodzieżą ważna jest dla mnie relacja terapeutyczna oraz poczucie bezpieczeństwa. Stawiam na naturalność i autentyczność. Na swoich zajęciach staram się stworzyć przestrzeń, która umożliwi zajrzenie w siebie, swoje emocje i dylematy.
Jako psycholog, kobieta i matka z radością łączę potrzeby do ciągłego rozwoju z moją wielką pasją jaką są koty. Pracując przez wiele lat z dziećmi zauważyłam jak duży wpływ na kontakt i przyswajanie wiadomości ma obecność kota podczas zajęć. Zawsze fascynowały mnie interakcje człowiek – zwierzę i ich pozytywny wpływ na rozwój. Rozwijając swoje zainteresowania tym tematem ukończyłam kurs felinoterapii i rozpoczęłam pracę z udziałem zwierząt w zajęciach edukacyjnych oraz indywidualnych terapiach.
Od 15 lat hobbystycznie hoduję koty rasy Maine Coon, które są bardzo pro ludzkie i często dedykowane do pracy z dziećmi, kot jest zwierzęciem odgrywającym niemałą rolę w procesie integracji. Jest neutralnym tematem rozmów, jest partnerem zabaw dzieci, powiernikiem ich sekretów, uczy odpowiedzialności, wrażliwości i ufności, a przede wszystkim delikatności. Szczególne znaczenie ma to w przypadku zaburzonej kontroli emocjonalnej.
Wykształcenie- Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, wydział psychologii społecznej - zakończona tytułem mgr psychologii;
- Zajęcia psychoedukacyjne w szkołach prowadzone z Ośrodkiem INTRA
- Zajęcia peychoedukacyjne we współpracy z firmami Perspective i Norman Benet, Intra
- Zajęcia felinoterapie w szkołach, przedszkolach, domach dziecka, domach opieki.
- Hodowla kotów rasy Maine Coon – Fluffy Coons *PL
- Kurs felinoterapii – centrum szkoleń Green Way
- Szkoła trenerów umiejętności psychologicznych - INTRA
- Kursy i seminaria z behawiorystki kotów
- Kursy i seminaria z zakresu hodowli kotów (genetyki, zdrowia i rozrodu)
Jestem psychologiem, kryminologiem i trenerem umiejętności społecznych. Pracuję z dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi prowadząc ogólnorozwojowe warsztaty a także z osadzonymi w zakładach karnych. Jestem certyfikowanym trenerem Treningu zastępowania agresji ART oraz programu dla sprawców przemocy Duluth. Poza praktyką, zajmuję się analizą skuteczności programu ART oraz Duluth. Wyniki dostępne są w książce pt. „Poszukiwaniu skutecznych reakcji na przestępczość. Programy Korekcyjno-edukacyjne”. Jestem osobą, która nie lubi stać w miejscu i ciągle stara się rozwijać.
Inżynier i magister kierunku Hodowli i Ochrony Zwierząt Towarzyszących i Dzikich na SGGW. Praktyki odbywała w psiej szkole policyjnej w Sułkowicach oraz w Warszawskim Ogrodzie Zoologicznym. Wraz ze swoim psem – Teddym tworzą certyfikowany zespół wizytujący w dogoterapii. Pracuje indywidualnie z właścicielami psów w zakresie treningów i porad behawiorystycznych. Wiedzę i doświadczenie w pracy z psami ma poparte licznymi seminariami, kursami i webinariami o tematyce kynologicznej. Wraz ze swoim psem ciągle poszerzają swoją wiedzę i zdobywają doświadczenie.
Jestem psychologiem, psychotraumatologiem, swoją wiedzę poszerzam również w krakowskiej szkole psychoterapii psychodynamicznej. Jestem Coachem, Mentorem, Team coachem oraz Trenerem Umiejętności Psychospołecznych.
Jestem również specjalistką terapii uzależnień, oraz osób współuzależnionych.
Pomagam klientom we wprowadzaniu zmian w życiu, stanięciu o własnych nogach, odkrywaniu swojej siły i motywacji do podjęcia zmian. Wspieram w ich wprowadzaniu. Realizuję sesje w obszarze zapobiegania wypaleniu zawodowemu, oraz przygotowania do rozpoczęcia nowej ścieżki zawodowej.
Jestem certyfikowanym doradcą testów psychometrycznych Everything DISC oraz facylitatorem pracy grupowej narzędziem Action Learning.
Prowadzę grupy terapeutyczne dla osób uzależnionych oraz współuzależnionych. Realizuję autorski program skierowany do osób, które ukończyły pierwszy etap terapii uzależnień i szukają dalszego wsparcia w zdrowieniu.
Specjalizuję się również w pomocy psychologicznej osobom doznającym wykluczenia spełecznego. Prowadzę terapię indywidualną oraz otwartą grupę dla LGBT.
W pracy wykorzystuję elementy Terapii Skoncentrowanej na rozwiązaniach oraz Terapii Systemowej.
Mam doświadczenie w pracy z młodzieżą od 12rż oraz ich rodzicami.
Pracuję z młodzieżą od 12rż, rodzicami, oraz osobami dorosłymi.
Specjalizuję się z tematach związanych z:
- komunikacją(rodzina, para, życie prywatne, życie zawodowe)
- zaburzeniem więzi
- uzależnieniem
- współuzależnieniem
- emocjami
Z moją pomocą nauczysz się jak:
- zoptymalizować proces zmiany w wybranym obszarze
- nadawać codziennym działaniom celowości
- pozwolić sobie na poczucie spełnienia
- zaciekawić się na nowo życiem
- zminimalizować poczucie pustki
- odnaleźć sens w życiu
Wesprę Cię również w stworzeniu indywidualnego planu działania umożliwiającego:
- zmianę dotychczasowej ścieżki życiowej/zawodowej
- wyeliminowanie poczucia lęku w przypadku decyzji o zmianie
- wsparcie siebie w procesie „wychodzenie” z uzależnienia, oraz współuzależnienia
- stworzenie IPA (indywidualnego planu awaryjnego) w przypadku, kiedy borykasz się z ciągłymi powrotami do zachowań, które chcesz wyeliminować z życia
Dzisiejszy świat oczekuje od nas gotowości oraz otwartości na rozumienie i czerpanie z wielu źródeł. Zrównoważony, akceptujący i uważny rozwój, oparty na łączeniu i przenikaniu się tego co konkretne, mocno osadzone, z tym co nazywamy uważnością i świadomością siebie pozwoli Ci na osiągnięcie stanu spełnienia, który przełoży się na komfort Twojego życia.
Jestem magistrem prawa oraz studentką V roku psychologii. Pracuję jako terapeuta przedszkolu integracyjnym, współpracuję z Centrum Edukacji Wytrenowani od września 2023 jako trenerTUS i TZA. Ukończyłam szkolenie Trenera TUS I i II stopnia. Moje doświadczenie w pracy z dziećmi zbieram w Powiślańskiej Fundacji Społecznej, gdzie wspieram dzieci i prowadzę dla nich zajęcia. Poza odbytymi już wolontariatami i szkoleniami nieustannie angażuję się również w różnorodne aktywności, które pomagają mi zdobywać doświadczenie potrzebne do pracy jako psycholog.
W pracy z dziećmi cenię sobie możliwość wspierania ich rozwoju i pomagania im znaleźć swoje własne drogi do rozwiązywania problemów i osiągania celów.
Wolontariaty i szkolenia:
- Szkolenie TUS I i II Stopień
- Szkolenie TZA
- Wolontariat: Stowarzyszenie WIOSNA, Akademia Przyszłości
- Wolontariat: Niebieska Linia IPZ, Asystent Osoby Pokrzywdzonej
- Wolontariat: Telefon Pogadania
- Staż: Powiślańska Fundacja Społeczna
- Akademia Onkowolontariatu
Zgłębianie teorii Gordona rozpocząłem w 2006 r. i kontynuowałem przez 5 lat studiów, ucząc się od polskich pionierów tej teorii. Już podczas studiów, pracowałem m.in. w szkołach i przedszkolach, jako nauczyciel rytmiki, wdrażając teorię w praktykę. Dalsze zgłębianie teorii i praktyka, zajęły mi kolejne lata. Uczyłem się także u bezpośrednich uczniów E.E. Gordona, prosto ze Stanów. Pozwoliło mi to wypracować własny styl prowadzenia zajęć oraz nauczania innych. Zajęcia prowadzę w klasyczny sposób, gdzie głos i budowanie harmonii z uczestnikami, jest najważniejszy. Na zajęciach wspomagam się gitarą basową, by stworzyć podstawę harmonii i rytmu. Od 5 lat prowadzę zajęcia umuzykalniające w Warszawie. W tym czasie zyskałem zaufanie dziesiątek bawialni, klubokawiarni, sal zabaw, żłobków, przedszkoli i wiosek. Rosnące zainteresowanie doprowadziło mnie do stworzenia własnego zespołu prowadzących zajęcia umuzykalniające dla dzieci. Są to osoby, które osobiście przeszkoliłem.
Wykształcenie:
mgr Pedagogiki wczesnoszkolnej i muzyki na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Ukończone kursy i szkolenia:
- Logorytmika – ruch słuch słowo©
- Matematyka multisensoryczna z kodowaniem"
Jestem trenerką FamilyLab, organizacji założonej przez Jespera Juula.
Na co dzień pracuję w warszawskiej Fundacji Sto Pociech, gdzie prowadzę warsztaty, grupy wsparcia, seminaria inspirujące i konsultacje dla rodziców, opiekunów i wychowawców. Ponieważ fascynuje mnie temat ludzkiej seksualności, ukończyłam podyplomowo seksuologię praktyczną na SWPS i zajęłam się również edukacją seksualną dorosłych.
W tej dziedzinie pracuję przede wszystkim z rodzicami oraz kadrą szkół i przedszkoli. Czemu uważam, że warto się rozwijać w tej dziedzinie? Ponieważ większość z nas wychowała się w czasach, kiedy seksualność była tematem tabu i teraz już jako dorośli, niejednokrotnie napotykamy na trudności w komunikacji z dziećmi i młodzieżą. Dzieciaki zaś traktują tę część życia z ufnością, swobodą i ciekawością. Eksplorują, pytają, eksperymentują. Starsze dzieci mają dostęp do internetu i (różnej) wiedzy swoich kolegów i koleżanek.
Naszym zadaniem jest towarzyszenie im w rozwoju i reagowanie, kiedy potrzebują wsparcia. A przede wszystkim stworzenie atmosfery, w której będą miały pewność, że zawsze mogą zwrócić się do nas, dorosłych, po pomoc.
Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.
Prywatnie jestem żoną i mamą trójki dzieci.
Pracuję w terapeutycznej szkole podstawowej jako nauczyciel i wychowawca dzieci ze spektrum autyzmu. Prowadzę Treningi Umiejętności Społecznych oraz Treningi Zastępowania Agresji. Wspieram uczniów podczas indywidualnych zajęć terapii pedagogicznej. Pracuję zarówno z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak i tymi uczniami, którzy mierzą się z wyzwaniami rozwojowymi. W pracy kieruję się głównie indywidualnymi potrzebami dzieci, kształceniem ich kreatywności oraz rozwijaniem funkcjonowania osobistego i społecznego.
Wykształcenie:
- Pedagogika specjalna - resocjalizacja i pedagogika opiekuńczo-wychowawcza - licencjat
- Pedagogika specjalna - resocjalizacja i profilaktyka społeczna - magister
- Diagnoza, terapia i pomoc psychologiczno-pedagogiczna - studia podyplomowe
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) - studia podyplomowe
Wybrane kursy i szkolenia:
- Treningowe metody pracy zastępowania zachowań agresywnych i przemocowych wśród dzieci, młodzieży i dorosłych
- Trening umiejętności społecznych
- Terapia behawioralna
- Terapia ręki
- Arteterapia w pracy z dziećmi
- Stres i trudne emocje - jak wspierać uczniów
- Depresja, samookaleczenia i próby samobójcze
Jestem psychologiem specjalizującym się w dziedzinie stresu i budowania odporności psychicznej. Prowadzę konsultacje indywidualne, warsztaty oraz współpracuję z różnymi instytucjami, tworząc programy wellbeingowe i prowadząc warsztaty w zakresie budowania odporności psychicznej, radzenia sobie ze stresem, asertywności i budowania własnej wartości. Pracuję z dorosłymi, młodzieżą oraz rodzicami w zakresie poradnictwa wychowawczego.
W swojej pracy łączę psychologię, elementy praktyki uważności mindfulness i techniki terapii poznawczo-bahawioralnej. Jestem twórcą 8-tygodniowego treningu uważności i z ogromną satysfakcją zgłebiam tajniki budowania siły mentalnej.
Wykształcenie:
- Uniwersytet UKW w Bydgoszczy – Magister Psychologii, specjalność społeczna
- Uniwersytet w Padwie (Włochy) – Psychologia społeczna, pracy i organizacji
- Akademia Muzyczna w Bydgoszczy – Magister Sztuki, specjalizacja gra na skrzypcach
- 3-letnie studium pedagogiczne na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
Doświadczenie:
Doświadczenie zdobywałam w różnych instytucjach w Polsce i w Londynie, współpracując m.in. z Socjoterapeutyczną Świetlicą dla Dzieci w Częstochowie i Teaching Personnel Agency w Londynie, gdzie pracowałam z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i niepełnosprawnością w szkołach specjalnych.
Oprócz wykształcenia psychologicznego jestem także absolwentką Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie skrzypiec i od zawsze fascynował mnie temat tremy i radzenia sobie z presją psychiczną. Moje badania na temat stylów radzenia sobie ze stresem były prezentowane na międzynarodowej konferencji Psychologii Muzyki na Akademii Sztuk w Belgradzie. Obecnie współpracuję z dziećmi i młodzieżą uzdolnioną artystycznie i sportowo, prowadząc warsztaty i konsultacje indywidualne dla uczniów i rodziców.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Techniki poznawczo-behawioralne w pracy terapeutycznej z dorosłym pacjentem (Centrum Psychologiczne Psychotesto)
- Trema: techniki psychologicznego przygotowania ucznia do występu (Krakowski Ośrodek Doradztwa dla Artystów KODA)
- Zdrowie psychiczne w środowisku zawodowym (Resources for Living)
- The Science of Well-being (Yale University - online)
- Interwencja kryzysowa (Johns Hopkins University – online)
- Pierwsza konsultacja psychologiczna (Ośrodek Psychoterapii i Psychoedukacji BUSOLA w Gdańsku)
- Wprowadzenie do oceny zdolności poznawczych (Brytyjskie Towarzystwo Psychologiczne w Londynie)
- Praca z klientem z myślami samobójczymi (Polskie Towarzystwo Psychologów w Londynie)
- Międzynarodowa prezentacja badań własnych o stylach radzenia sobie ze stresem na konferencji Psychologii Muzyki na Akademii Sztuk w Belgradzie (SRB)
Jestem psycholożką i psychoterapeutką. Od ponad dwunastu lat pracuję z ludźmi udzielając wsparcia psychologicznego. W swojej pracy wykorzystuję różne metody pracy z ciałem, które pomagają zintegrować bolesne doświadczenia oraz które świetnie się sprawdzają przy pracy z somatyzacjami, napięciem wywoływanym pracą czy szeroko pojętym stresem bądź wypaleniem zawodowym. Przez ponad dziesięć lat pracowałam głównie jako psycholog, pomagając zarówno dzieciom, jak i dorosłym.
Pracowałam z tzw. trudnymi dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, afazją, z dziećmi w spektrum lub różnymi niepełnosprawnościami; mediowałam podczas konfliktów między pracownikami placówek, w których pracowałam; towarzyszyłam rodzicom w sytuacjach około rozstaniowych; przeprowadzałam interwencję kryzysową; przez kilka lat prowadziłam zajęcia grupowe (Trening Umiejętności Społecznych oraz zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne).
Uwielbiam kontakt z drugim człowiekiem i tym małym i tym dużym. Mam głębokie przekonanie i doświadczenie, że systematyczna i rozłożona w czasie praca terapeutyczna pozwala na głęboką pracę relacyjną, a w konsekwencji uświadomienie i zintegrowanie trudnych treści, a na późniejszym etapie także na bardziej świadome i satysfakcjonujące życie. Pracuję pod systematyczną superwizją.
Wykształcenie:
- Instytut Integralnej Psychoterapii Gestalt:
- od 2021 Szkoła Psychoterapeutów Gestalt
- 2020-2021 Program Pomocy Psychologicznej w ujęciu Gestalt
- Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej:
- 2015- 2017 wczesna interwencja- pomoc dziecku i rodzinie- w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju i opieki nad małym dzieckiem- studia podyplomowe (certyfikat uprawniający do prowadzenia zajęć wg programu Move to learn; szkolenie z neurorozwojowej metody Castillo- Moralesa; odbyty kurs ,,Klucz do uczenia się”)
- Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie:
- 2009- 2011 komunikacja interpersonalna i profilaktyka uzależnień;
- specjalizacja mediacje- studia podyplomowe
- 2006- 2011 mgr psychologii; spec. rozwojowa i wychowawcza- studia dzienne;
- Uniwersytet Warszawski:
- 2005 - 2010 mgr filologii polskiej; spec. filologia dla mediów i spec. nauczycielska; ukończony kurs pedagogiczny
Doświadczenie zdobywałam:
- IX- XI 2023 staż kliniczny w Mazowieckim Szpitalu Wojewódzkim ,,Drewnica”
- od X 2021 Ośrodek Psychoterapii ,,Świadomość i Rozwój’- psycholog, psychoterapeuta
- I 2019 -IX 2022 Szkoła Podstawowa nr 340- psycholog szkolny
- XI 2018- 2020 Instytut Mowy Ruchu Movopedia- psycholog dziecięcy
- III- VII 2014 Przedszkole nr 65- psycholog
- IX 2012- XII 2018 Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 112 - psycholog szkolny
- 9 III 2012 Przedszkole nr 13 w Pruszkowie- prowadzenie warsztatów dla kadry
- III 2012- IX 2012 Przedszkole Wyspa Skarbów- terapeutka autystycznego dziecka
- II- VI 2011 Stowarzyszenie Terapeutów- stażystka w ramach Programu Pomocy Osobom z Autyzmem i Ich Rodzinom
- I 2011 Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie- trener, prowadzenie warsztatów Komunikacja w negocjacjach
- II 2006 Działalność w wolontariacie studenckim- prowadzenie warsztatów ,,Daleko też są dzieci” (warsztaty dla uczniów szkół podstawowych)
Ukończone kursy i szkolenia:
- VI 2023 Warsztat “Praca ze snem”, Dorota Węgrzyn, Instytut Integralnej Psychoterapii Gestalt (25 h)
- XI 2022 Warsztat ,,Praca z doświadczeniem depresyjnym w terapii Gestalt” Giovanni Turra, Wilanowska Pracownia Psychoterapii (25 h)
- VI 2022 Warsztat ,,Terapia poprzez ciało. Strategie teraeputyczne” Zofia Pierzchała, Instytut Integralnej Psychoterapii Gestalt (25 h)
- IX 2022 Warsztat ,,Praca z osobami w procesach uzależnieniowych z perspektywy Gestalt” Marta Wołowska- Ciaś, Dom Psychoterapii Gestalt (25 h)
- VI 2020 Warsztat ,,Metody i techniki pracy terapeuty Gestalt” Dorota Węgrzyn, Instytut Integralnej Psychoterapii Gestalt (25 h)
- 11 XII 2018 Szkolenie Skala Inteligencji Standford- Binet
- X 2016r.- III 2017 Grupa Superwizyjna w Poradni MOP- uczestnictwo w superwizji dla profesjonalistów
- XII 2013-III 2014 Neuropsychologia kliniczna dziecka, Centrum CBT (75 godzin)
- I-V 2013 Terapia poznawczo- behawioralna dzieci i młodzieży, Centrum CBT (100 godzin)
- XI-XII 2012 Współpraca z rodziną ucznia w sytuacji konfliktu w rodzinie, WCIES (17 godzin)
- 9 I 2012 Dojrzałość szkolna dzieci pięcio i sześcioletnich oraz jej diagnoza, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości oraz Warszawski Oddział Nr 1 Polskiego Towarzystwa Dysleksji (10 godzin)
- 26 XI 2011 Psychologia w służbie kryminalnej- konferencja naukowa, Studenckie Koło Psychologii Sądowej UW (7 godzin)
- 14-15 X 2011 Mechanizmy i zjawiska psychoterapii w świetle badań psychologicznych, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
- III- IV 2011 Szkolenie doskonalące umiejętność pracy z młodymi osobami, OF Akademia – rozwój kapitału społecznego (28 godzin)
- 19 II 2011 Depresja a seks- konferencja Naukowa, Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji
- X 2010- II 2011 Warsztat Umiejętności Trenerskich, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (60 godzin)
- II- VI 2010 Mediacje rodzinne. Teoria i praktyka, Stowarzyszenie Mediatorów Rodzinnych (80 godzin)
- III 2010 Warsztat z mediacji karnych prowadzony przez mediatorów Polskiego Centrum Mediacji, Studenckie Koło Psychologii Sądowej UW
- 25 IV 2009 Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka z dysfunkcjami rozwojowymi, Stowarzyszenie na rzecz osób upośledzonych umysłowo lub fizycznie „Dobra wola” OPP
Z wykształcenia jestem psychologiem, trenerem TUS i mediatorem szkolnym. Swoje doświadczenie zdobywałam w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz jako psycholog szkolny. Pracuję z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym zarówno indywidualnie jak i grupowo. Towarzyszę dzieciom, które mierzą się z różnymi trudnościami. Głównie pracuję z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ADHD. W swojej pracy stawiam na poczucie bezpieczeństwa każdego dziecka, dobrą relację z rodzicami oraz stałe poszerzanie wiedzy.
Jestem psychologiem z dwuletnim doświadczeniem w zawodzie. Pracuję głównie z dziećmi w wieku szkolnym. Po studiach zaczęłam pracę w szkołach podstawowych. Prowadzę różne zajęcia z dziećmi, zarówno cotygodniowe zajęcia indywidualne o charakterze wsparcia psychologicznego,jak i warsztaty rozwijające umiejętności miękkie. Warsztaty obejmują tematy takie jak: integracja, radzenie sobie z trudnymi emocjami oraz ze stresem, ćwiczenie komunikatów asertywnych, nauka planowania i zarządzania sobą w czasie. Przez 2 lata byłam trenerką w szkole efektywnej nauki, gdzie uczyłam grupy uczniów mnemotechnik i szybkiego czytania. Już jako studentka byłam aktywną wolontariuszką i stażystką, aby zdobyć jak największe doświadczenie zawodowe.
Wykształcenie:
- Mgr psychologii 5-letnich studiów na kierunku Psychologia na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie – specjalność: wspieranie rozwoju i kształcenia
- Podyplomowe studia z przygotowania pedagogicznego dla psychologów, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
Doświadczenie zdobywałam:
- Psycholog w szkołach podstawowych
- Trener w Akademii Szybkiej Nauki Tadeusz Buzarewicz
- Stażysta w Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym "Effectis"
- Stażysta podczas warsztatów terapeutycznych z Treningiem Umiejętności Społecznych w Centrum NOWA
- Wolontariusz w Pierwszym Niepublicznym Przedszkolu Terapeutycznym Fundacji SYNAPSIS dla dzieci z autyzmem
- Wolontariusz w Ośrodku Wsparcia Stowarzyszenia POMOST
- Wolontariusz w Ośrodku Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej PORT
- Wolontariusz przy Treningu Umiejętności Społecznej w Przystani Psychologicznej
- Asystent badań w projekcie naukowym pt. „Motywacyjne podłoże tożsamości w warunkach afirmacji i zagrożenia”
Ukończone kursy i szkolenia:
- Kurs Trening Zastępowania Agresji z Treningiem Umiejętności Społecznych
- Kurs z Pozytywnej dyscypliny
- Uprawnienia diagnostyczne Skala Inteligencji Stanford – Binet 5
Jestem psychologiem, absolwentką Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyłam również podyplomowe studia pedagogiczne, socjoterapię i terapię pedagogiczną. Od roku uczestniczę w akredytowanym szkoleniu psychoterapeutycznym w nurcie Gestalt.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w świetlicy socjoterapeutycznej, w Ośrodku Pomocy Społecznej oraz prowadząc wakacyjne, wyjazdowe warsztaty dla dzieci i młodzieży. Pracowałam także jako psycholog w Ognisku Wychowawczym Centrum Wspierania Rodzin “Rodzinna Warszawa”. Od kilku lat pracuję z uczniami liceum, ich rodzicami oraz kadrą pedagogiczną w obszarze wzmacniania kompetencji oraz przeciwdziałania zachowaniom trudnym.
Ukończyłam dodatkowe szkolenia m. in. w zakresie Integracji Sensorycznej, Treningu Zastępowania Agresji, wzmacniania dzieci, młodzieży i rodziny, komunikacji bez przemocy czy podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach.
W swojej pracy skupiam się na wzmacnianiu potencjału rodzicielskiego rodziców w budowaniu dobrych relacji z dziećmi. Podkreślam wagę dobrej komunikacji w relacjach. Wspieram młodzież przeżywającą trudności, mierzącą się z obniżonym poczuciem własnej wartości, poczuciem przytłoczenia codziennymi sprawami.
Specjalizuje się w indywidualnej i warsztatowej pracy z nastolatkiem od 12 roku życia. Pomaga młodym dorosłym. Pracuje systemowo z rodzicem/rodziną i nastolatkiem. Pociągają ją wyzwania i zmiany. Potrafi odkryć i pokazać mocne strony młodego i dojrzałego człowieka. Razem układa życiowe puzzle, które budują poczucie własnej wartości, świadomość sprawczości i wzmacniają w pogubieniu lub kryzysie.
Wykształcenie:
- Magister psychologii SWPS Kryzys – Zmiana - Współpraca
- Trener, Szkoleniowiec, Wykładowca zgodnie z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej - numer zawodowy 235910
- Terapeuta Rodzinny. Studia podyplomowe Poradnictwo rodzinne i psychologiczno – pedagogiczne. Profilaktyka systemów rodzinnych.
- Wychowawca wypoczynku Centrum Kształcenia kadr sportowych Akredytacja Dolnąśląskiego Kuratorium Oświaty
- Trener Umiejętności Społecznych TUS Instytut Edukacji Terapeutycznej
- Life Coach Studia Podyplomowe Collegium Civitas
- Coach Kryzysowy Akademia Coachingu Kryzysowego w oparciu o psychologię kryzysu i interwencję kryzysową. Certyfikat Polskiego Towarzystwa Psychotraumatologicznego
Doświadczenie w pracy z Klientami:
- Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
- Centrum Praw Kobiet
- Centrum Rozwoju Dziecka Bloom
- Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Telefon i czat zaufania Ogólnopolska linia wsparcia psychologicznego dla dzieci i młodzieży w kryzysie psychicznym
- Instytut Psychologii Zdrowia PTP
- Fundacja Dobrze Że Jesteś
- Kryzysowy Telefon Zaufania 116 123
- Klinika Zaburzeń Odżywiania “Otulenie”
- Ośrodki Pomocy Społecznej w unijnym Projekcie Aktywna Rodzina
- Fundacja SAVANT dla dzieci, młodzieży i rodzin z trudnościami neurorozwojowymi
- Genesis Centrum Edukacyjno Szkoleniowe
- Fabryka Postępu
- Ochotnicze Hufce Pracy
- Warszawski Uniwersytet Medyczny
- Regionalne Ośrodki Pomocy Społecznej w Poznaniu i Toruniu
- Ogólnopolskie Centrum Szkoleniowo Doradcze
- Caritas Polska
- Niepubliczna Placówka Oświatowo-Wychowawcza „Inow Enterprises”
- Realizacja warsztatów, szkoleń i wykładów dla uczniów szkół podstawowych i średnich, studentów studiów podyplomowych i kadry pedagogicznej. Tematy związane z psychoedukacją, radzenia sobie z trudnymi wyzwaniami, odpornością na stres
- warsztaty w szkołach podstawowych oraz w szkole średniej nt. profilaktyki uzależnień, bezpiecznego korzystania z Interentu
- warsztaty dla rodziców dzieci szkół podstawowych z komunikacji
- warsztaty dla osób dorosłych z budowania prawdziwych relacji
Wraz ze swoim psem Migdałem tworzą certyfikowany zespół wizytujący w dogoterapii. Pracuje indywidualnie i z grupami dzieci, dorosłych i seniorów w placówkach takich jak przedszkola, szkoły, szpitale (m.in. Centrum Zdrowia Dziecka, Klinika Budzik, Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Drewnicy, Szpital Wolski), placówki senioralne (m.in. Centrum Alzheimera) oraz środowiskowe domy pomocy. Jej profesjonalna ścieżka związana z psami zaczęła się od szkolenia psów przewodników dla osób niewidomych i psów asystujących dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Aktualnie skupia się bardziej na zajęciach z dogoterapii a w swojej ofercie ma również lekcje przybliżające dzieciom tematykę psów pracujących ogółem (psy przewodniki, asystujące, policyjne, poszukiwawcze i in.). Stawia na zabawę i naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Stale poszerza wiedzę na szkoleniach i webinarach i zdobywa doświadczenie w nowych placówkach.