Pomysłodawca przestrzeni arteterapeutycznej Arte Life – Poczuj Siebie w tańcu i ruchu.
Bardzo lubię pracę z drugim człowiekiem, indywidualną czy grupową. Każdy człowiek czy grupa ma swoją osobliwą energię i potrzeby, dlatego zawsze podchodzę do zajęć/warsztatów indywidualnie. W trakcie swojej drogi artystycznej jak i pracy z różnymi grupami zauważyłam jak duży wpływ na człowieka ma taniec, ekspresja w ruchu i możliwość wyrażenia siebie i swoich emocji poprzez ciało. Jest to dla mnie fascynujące jak język ruchu pozwala poczuć więcej wolności, sprawczości i pełni oraz pomaga skonfrontować się z tym jacy jesteśmy w życiu, relacjach, co jest dla nas ważne i prawdziwe. Od ponad 10 lat pracuję z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, nadal rozwijając swój warsztat artystyczny oraz arteterapeutyczny na konferencjach, kursach i szkoleniach.
Wykształcenie:
- Mgr inż. 5-letnich studiów z Zarządzania i Inżynierii Produkcji na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie
- Studia podyplomowe: Arteterapia z elementami terapii pedagogicznej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
- „L`Art de la Danse” Niepubliczna Krakowska Szkoła Sztuki Tańca
Doświadczenie zdobywałam:
- Arteterapeuta i pedagog tańca w przestrzeni arteterapeutycznej Arte Life
- Pedagog tańca w Nova Szkoła Tańca Kraków (taniec klasyczny, współczesny, jazz, modern jazz)
- Taniec, chorografia i plastyka ruchu dla dzieci i młodzieży w Szkole Wokalno-Aktorskiej w Krakowie
- Zajęcia taneczne w ramach projektu „Krok w stronę sztuki” dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin dysfunkyjnych (Świetlica Środowiskowa Socjoterapeutyczna Akademia Młodzieży oraz Chatka Puchatka, placówka Wsparcia Dziennego Towarzystwa Przyjaciół w Krakowie)
- Działalność artystyczna na scenach krakowskich teatrów (Teatr Ludowy, Opera Krakowska, Filharmonia im. K. Szymanowskiego w Krakowie) film, teledyski.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Kurs Terapii Tańcem i ruchem dla terapeutów i osób przygotowujących się do pracy terapeutycznej przy Polskim Instytucie Psychoterapii Tańcem i Ruchem w Warszawie,
- Kwalifikacyjny kurs pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli,
- Szkolenie z zakresu Technik Niewerbalnych w pracy z emocjami i trudnymi zachowaniami,
- Szkolenie z zakresu projektowania ćwiczeń do pracy z różnymi grupami w oparciu o analizę ruchu
- i terapię tańcem i ruchem,
- Szkolenie Mindfulness w relacji,
- 2-letni kurs kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego,
- 2-letni Projekt „Wyższej Szkoły Sztuk Performatywnych”przy Śląskim Teatrze Tańca,
- Kurs masażu klasycznego.
Moją pracę cechuje autentyczność, empatia oraz skupienie na tu i teraz. Od 12 lat zajmuję się zarządzaniem zasobami ludzkimi, doradzam menadżerom w rozwoju ich zespołów oraz wspieram w indywidualnej ścieżce planowania kariery. Jestem certyfikowanym trenerem rozwoju osobistego. Od ponad 20 lat pracuje dla firm branż z obszaru sprzedaży, marketingu, produkcji. Jestem również wykładowcą akademickim na studiach MBA Akademii Ekonomiczno – Humanistycznej w Warszawie.
W trakcie swojej kariery zawodowej prowadziłam działania szkoleniowe i rekrutacyjne na potrzeby projektów komercyjnych oraz współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Specjalizuję się w prowadzeniu projektów szkoleniowo- mentorskich i warsztatów z zakresu kompetencji miękkich oraz technik sprzedaży czy negocjacji. Moje działania szkoleniowe zarówno prowadzone stacjonarnie czy w formie on line wzbogacam o różne formy aktywne. Zajmowałam się rekrutacją pracowników na stanowiska niższego i średniego szczebla oraz układałam wizję i wartości nowo powstałych firm.
Prowadziłam warsztaty i wykłady również dla instytucji państwowych takich jak GUS, ZUS, NFOŚiGW, SW oraz dla nauczycieli, dyrektorów i lekarzy.
Prowadzę również projekty dla nauczycieli i dyrektorów szkół na różnych poziomach edukacji począwszy od aktywnych metod nauczania, poprzez wsparcie w zakresie szkoleń z tematów związanych ze współpraca w zespołach nauczycielskich oraz współpracą z rodzicami skończywszy na wdrażaniu TIK edukacji. Prowadziłam konsultacje indywidualne oraz mentoring dla nauczycieli i dyrektorów w zakresie ich indywidualnych potrzeb.
Prowadzę warsztaty z m.in. następującego zakresu tematycznego:
- Komunikacja w zespole oparta o metody asertywności (kultura komunikacji tzw NVC- porozumienie bez przemocy)
- Dynamika zespołowa i praca oraz budowanie zespołów
- Zarządzanie stresem oraz emocjami
- Kreatywność w biznesie i zarządzaniu
- Metody twórczego rozwiązywania problemów oraz podążanie za wyzwaniami w zarządzaniu i biznesie
- Efektywność i skuteczność osobista, udzielanie feedbacku, delegowanie zadań w zarządzaniu i biznesie, prowadzenie projektu, profesjonalna organizacja spotkań
- Planowanie i wdrażanie usprawnień w procesach oraz zmian w organizacjach
- Metody tworzenia niecodziennych pomysłów (m.in. w zakresie sprzedaży, obsługi klienta, marketingu, budowania wartości dla klienta i wyróżniania się na rynku)
- Zarządzanie przez wartości – wdrażanie zmian oraz tworzenie misji i wartości
Wykształcenie:
- Pedagogika ogólna, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
- Pedagogika specjalna, oligofrenopedagogika z logopedią
- Pedagogika ogólna, pedagogika opiekuńczo- wychowawcza
- Zarządzanie informacją i biblioterapia
- Logopedia- studia podyplomowe
- Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną- studia podyplomowe
- Zarządzanie oświatą- studia podyplomowe
- Coaching i psychologia biznesu- studia podyplomowe
Doświadczenie zdobywałam:
- Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym i Osobom Potrzebującym Wsparcia
- Fundacja Konsultingu i Rehabilitacji
- Punkty Przedszkolne dla dzieci z ASD i zaburzeniami w rozwoju
- Szkoła Podstawowa dla uczniów z ASD i niepełnosprawnością intelektualną
- Prywatne Uczelnie, Szkoły Wyższe
- Firmy szkoleniowe
Ukończone kursy i szkolenia:
- PECS poziom 1 i 2
- VB-MAPP
- 3-stopniowe szkolenie z Terapii behawioralnej dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu
- Trener lokalny TIK
- Akademia trenera
- Agile PM
- Rozwijanie kluczowych umiejętności komunikacyjnych
- Redukcja zachowań trudnych u osób z zaburzeniami rozwoju poprzez rozwijanie komunikacji funkcjonalnej
- Zaawansowane umiejętności komunikacyjne u dzieci z ASD
- ADOS-2 w diagnostyce klinicznej
- ADI-R
- TUS
- Terapia ręki
- Techniki Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ) w rozwijaniu mowy i komunikacji
- Uczenie do płynności
- Metoda zachowań werbalnych
- Metoda ruchu rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną
- Logorytmika
- Orofacjalna terapia regulacyjna w koncepcji Castillo Moralesa
Z wykształcenia jestem psychologiem z ukończoną specjalizacją kliniczną, jak również pedagogiem. Mam za sobą liczne szkolenia dotyczące problematyki okresu dorastania m.in. Depresje, myśli samobójcze, samookaleczenia - jak rozpoznawać i jak pomagać dzieciom i młodzieży w kryzysie, Ocena prawidłowości zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jestem również nauczycielem jogi oraz medytacji, na co dzień szkolę się z technik pracy z ciałem oraz pracy z uważnością. Pracowałam w jednym z warszawskich liceów, gdzie wspierałam młodzież w rozwijaniu siebie, poznawaniu swoich mocnych stron, jak również radzeniu sobie ze stresem i trudnościami wieku nastolęcego. Obecnie pracuję z osobami z uzależnieniami na Oddziale Dziennym, gdzie dzięki pracy z ciałem pomagam pacjentom zrozumieć swoje emocje oraz zmienić schematy, które usztywniały postrzeganie siebie, ludzi oraz świata wokół. W swojej pracy korzystam z technik mindfulness, filozofii buddyjskiej/zen,praktyki wdzięczność jak również pracy z ciałem w oparciu o jogę. W pracy daję ciepło, uśmiech, pozytywną energię oraz poczucie pełnej akceptacji. Moim celem jest motywowanie i wspieranie młodych osób, jak również dorosłych na drodze do poznania siebie.
Wykształcenie:
- Psychologia (specjalność Psychologia kliniczna) – jednolite studia magisterskie na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Warszawie
- Pedagogika tańca na Akademii-Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
Doświadczenie zdobywałam:
- Psycholog szkolny w Liceum
- Prowadząc treningi medytacji i relaksacji oraz jogi na Oddziale Dziennym dla osób z uzależnieniami oraz w Ośrodku zamkniętym dla osób z uzależnieniami
- Prowadząc zajęcia z jogi oraz pracy z ciałem z seniorami dla Fundacji FreeArt
- Prowadząc zajęcia jogi oraz medytacji dla dorosłych oraz młodzieży
Ukończone kursy i szkolenia:
- Nauczyciel jogi i medytacji RYT200
- "Ocena prawidłowości zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej"
- "Zastosowanie modelu ACT do relacji interpersonalnych"
- "Depresje, myśli samobójcze, samookaleczenia - jak rozpoznawać i jak pomagać dzieciom i młodzieży w kryzysie"
Jako psycholog, kobieta i matka z radością łączę potrzeby do ciągłego rozwoju z moją wielką pasją jaką są koty. Pracując przez wiele lat z dziećmi zauważyłam jak duży wpływ na kontakt i przyswajanie wiadomości ma obecność kota podczas zajęć. Zawsze fascynowały mnie interakcje człowiek – zwierzę i ich pozytywny wpływ na rozwój. Rozwijając swoje zainteresowania tym tematem ukończyłam kurs felinoterapii i rozpoczęłam pracę z udziałem zwierząt w zajęciach edukacyjnych oraz indywidualnych terapiach.
Od 15 lat hobbystycznie hoduję koty rasy Maine Coon, które są bardzo pro ludzkie i często dedykowane do pracy z dziećmi, kot jest zwierzęciem odgrywającym niemałą rolę w procesie integracji. Jest neutralnym tematem rozmów, jest partnerem zabaw dzieci, powiernikiem ich sekretów, uczy odpowiedzialności, wrażliwości i ufności, a przede wszystkim delikatności. Szczególne znaczenie ma to w przypadku zaburzonej kontroli emocjonalnej.
Wykształcenie
- Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, wydział psychologii społecznej - zakończona tytułem mgr psychologii;
Doświadczenie zdobywałam:
- Zajęcia psychoedukacyjne w szkołach prowadzone z Ośrodkiem INTRA
- Zajęcia peychoedukacyjne we współpracy z firmami Perspective i Norman Benet, Intra
- Zajęcia felinoterapie w szkołach, przedszkolach, domach dziecka, domach opieki.
Inne:
- Hodowla kotów rasy Maine Coon – Fluffy Coons *PL
Ukończone kursy i szkolenia:
- Kurs felinoterapii – centrum szkoleń Green Way
- Szkoła trenerów umiejętności psychologicznych - INTRA
- Kursy i seminaria z behawiorystki kotów
- Kursy i seminaria z zakresu hodowli kotów (genetyki, zdrowia i rozrodu)
Jestem psychologiem, kryminologiem i trenerem umiejętności społecznych. Pracuję z dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi prowadząc ogólnorozwojowe warsztaty a także z osadzonymi w zakładach karnych. Jestem certyfikowanym trenerem Treningu zastępowania agresji ART oraz programu dla sprawców przemocy Duluth. Poza praktyką, zajmuję się analizą skuteczności programu ART oraz Duluth. Wyniki dostępne są w książce pt. „Poszukiwaniu skutecznych reakcji na przestępczość. Programy Korekcyjno-edukacyjne”. Jestem osobą, która nie lubi stać w miejscu i ciągle stara się rozwijać.
Inżynier i magister kierunku Hodowli i Ochrony Zwierząt Towarzyszących i Dzikich na SGGW. Praktyki odbywała w psiej szkole policyjnej w Sułkowicach oraz w Warszawskim Ogrodzie Zoologicznym. Wraz ze swoim psem – Teddym tworzą certyfikowany zespół wizytujący w dogoterapii. Pracuje indywidualnie z właścicielami psów w zakresie treningów i porad behawiorystycznych. Wiedzę i doświadczenie w pracy z psami ma poparte licznymi seminariami, kursami i webinariami o tematyce kynologicznej. Wraz ze swoim psem ciągle poszerzają swoją wiedzę i zdobywają doświadczenie.
Jestem magistrem prawa oraz studentką V roku psychologii. Pracuję jako terapeuta przedszkolu integracyjnym, współpracuję z Centrum Edukacji Wytrenowani od września 2023 jako trenerTUS i TZA. Ukończyłam szkolenie Trenera TUS I i II stopnia. Moje doświadczenie w pracy z dziećmi zbieram w Powiślańskiej Fundacji Społecznej, gdzie wspieram dzieci i prowadzę dla nich zajęcia. Poza odbytymi już wolontariatami i szkoleniami nieustannie angażuję się również w różnorodne aktywności, które pomagają mi zdobywać doświadczenie potrzebne do pracy jako psycholog.
W pracy z dziećmi cenię sobie możliwość wspierania ich rozwoju i pomagania im znaleźć swoje własne drogi do rozwiązywania problemów i osiągania celów.
Wolontariaty i szkolenia:
- Szkolenie TUS I i II Stopień
- Szkolenie TZA
- Wolontariat: Stowarzyszenie WIOSNA, Akademia Przyszłości
- Wolontariat: Niebieska Linia IPZ, Asystent Osoby Pokrzywdzonej
- Wolontariat: Telefon Pogadania
- Staż: Powiślańska Fundacja Społeczna
- Akademia Onkowolontariatu
Zgłębianie teorii Gordona rozpocząłem w 2006 r. i kontynuowałem przez 5 lat studiów, ucząc się od polskich pionierów tej teorii. Już podczas studiów, pracowałem m.in. w szkołach i przedszkolach, jako nauczyciel rytmiki, wdrażając teorię w praktykę. Dalsze zgłębianie teorii i praktyka, zajęły mi kolejne lata. Uczyłem się także u bezpośrednich uczniów E.E. Gordona, prosto ze Stanów. Pozwoliło mi to wypracować własny styl prowadzenia zajęć oraz nauczania innych. Zajęcia prowadzę w klasyczny sposób, gdzie głos i budowanie harmonii z uczestnikami, jest najważniejszy. Na zajęciach wspomagam się gitarą basową, by stworzyć podstawę harmonii i rytmu. Od 5 lat prowadzę zajęcia umuzykalniające w Warszawie. W tym czasie zyskałem zaufanie dziesiątek bawialni, klubokawiarni, sal zabaw, żłobków, przedszkoli i wiosek. Rosnące zainteresowanie doprowadziło mnie do stworzenia własnego zespołu prowadzących zajęcia umuzykalniające dla dzieci. Są to osoby, które osobiście przeszkoliłem.
Wykształcenie:
mgr Pedagogiki wczesnoszkolnej i muzyki na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Ukończone kursy i szkolenia:
- Logorytmika – ruch słuch słowo©
- Matematyka multisensoryczna z kodowaniem"
Jestem trenerką FamilyLab, organizacji założonej przez Jespera Juula.
Na co dzień pracuję w warszawskiej Fundacji Sto Pociech, gdzie prowadzę warsztaty, grupy wsparcia, seminaria inspirujące i konsultacje dla rodziców, opiekunów i wychowawców. Ponieważ fascynuje mnie temat ludzkiej seksualności, ukończyłam podyplomowo seksuologię praktyczną na SWPS i zajęłam się również edukacją seksualną dorosłych.
W tej dziedzinie pracuję przede wszystkim z rodzicami oraz kadrą szkół i przedszkoli. Czemu uważam, że warto się rozwijać w tej dziedzinie? Ponieważ większość z nas wychowała się w czasach, kiedy seksualność była tematem tabu i teraz już jako dorośli, niejednokrotnie napotykamy na trudności w komunikacji z dziećmi i młodzieżą. Dzieciaki zaś traktują tę część życia z ufnością, swobodą i ciekawością. Eksplorują, pytają, eksperymentują. Starsze dzieci mają dostęp do internetu i (różnej) wiedzy swoich kolegów i koleżanek.
Naszym zadaniem jest towarzyszenie im w rozwoju i reagowanie, kiedy potrzebują wsparcia. A przede wszystkim stworzenie atmosfery, w której będą miały pewność, że zawsze mogą zwrócić się do nas, dorosłych, po pomoc.
Swoją pracę poddaję regularnej superwizji.
Prywatnie jestem żoną i mamą trójki dzieci.
Pracuję w terapeutycznej szkole podstawowej jako nauczyciel i wychowawca dzieci ze spektrum autyzmu. Prowadzę Treningi Umiejętności Społecznych oraz Treningi Zastępowania Agresji. Wspieram uczniów podczas indywidualnych zajęć terapii pedagogicznej. Pracuję zarówno z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak i tymi uczniami, którzy mierzą się z wyzwaniami rozwojowymi. W pracy kieruję się głównie indywidualnymi potrzebami dzieci, kształceniem ich kreatywności oraz rozwijaniem funkcjonowania osobistego i społecznego.
Wykształcenie:
- Pedagogika specjalna - resocjalizacja i pedagogika opiekuńczo-wychowawcza - licencjat
- Pedagogika specjalna - resocjalizacja i profilaktyka społeczna - magister
- Diagnoza, terapia i pomoc psychologiczno-pedagogiczna - studia podyplomowe
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) - studia podyplomowe
Wybrane kursy i szkolenia:
- Treningowe metody pracy zastępowania zachowań agresywnych i przemocowych wśród dzieci, młodzieży i dorosłych
- Trening umiejętności społecznych
- Terapia behawioralna
- Terapia ręki
- Arteterapia w pracy z dziećmi
- Stres i trudne emocje - jak wspierać uczniów
- Depresja, samookaleczenia i próby samobójcze
Jestem psycholożką i psychoterapeutką. Od ponad dwunastu lat pracuję z ludźmi udzielając wsparcia psychologicznego. W swojej pracy wykorzystuję różne metody pracy z ciałem, które pomagają zintegrować bolesne doświadczenia oraz które świetnie się sprawdzają przy pracy z somatyzacjami, napięciem wywoływanym pracą czy szeroko pojętym stresem bądź wypaleniem zawodowym. Przez ponad dziesięć lat pracowałam głównie jako psycholog, pomagając zarówno dzieciom, jak i dorosłym.
Pracowałam z tzw. trudnymi dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, afazją, z dziećmi w spektrum lub różnymi niepełnosprawnościami; mediowałam podczas konfliktów między pracownikami placówek, w których pracowałam; towarzyszyłam rodzicom w sytuacjach około rozstaniowych; przeprowadzałam interwencję kryzysową; przez kilka lat prowadziłam zajęcia grupowe (Trening Umiejętności Społecznych oraz zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne).
Uwielbiam kontakt z drugim człowiekiem i tym małym i tym dużym. Mam głębokie przekonanie i doświadczenie, że systematyczna i rozłożona w czasie praca terapeutyczna pozwala na głęboką pracę relacyjną, a w konsekwencji uświadomienie i zintegrowanie trudnych treści, a na późniejszym etapie także na bardziej świadome i satysfakcjonujące życie. Pracuję pod systematyczną superwizją.
Wykształcenie:
- Instytut Integralnej Psychoterapii Gestalt:
- od 2021 Szkoła Psychoterapeutów Gestalt
- 2020-2021 Program Pomocy Psychologicznej w ujęciu Gestalt
- Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej:
- 2015- 2017 wczesna interwencja- pomoc dziecku i rodzinie- w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju i opieki nad małym dzieckiem- studia podyplomowe (certyfikat uprawniający do prowadzenia zajęć wg programu Move to learn; szkolenie z neurorozwojowej metody Castillo- Moralesa; odbyty kurs ,,Klucz do uczenia się”)
- Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie:
- 2009- 2011 komunikacja interpersonalna i profilaktyka uzależnień;
- specjalizacja mediacje- studia podyplomowe
- 2006- 2011 mgr psychologii; spec. rozwojowa i wychowawcza- studia dzienne;
- Uniwersytet Warszawski:
- 2005 - 2010 mgr filologii polskiej; spec. filologia dla mediów i spec. nauczycielska; ukończony kurs pedagogiczny
Doświadczenie zdobywałam:
- IX- XI 2023 staż kliniczny w Mazowieckim Szpitalu Wojewódzkim ,,Drewnica”
- od X 2021 Ośrodek Psychoterapii ,,Świadomość i Rozwój’- psycholog, psychoterapeuta
- I 2019 -IX 2022 Szkoła Podstawowa nr 340- psycholog szkolny
- XI 2018- 2020 Instytut Mowy Ruchu Movopedia- psycholog dziecięcy
- III- VII 2014 Przedszkole nr 65- psycholog
- IX 2012- XII 2018 Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 112 - psycholog szkolny
- 9 III 2012 Przedszkole nr 13 w Pruszkowie- prowadzenie warsztatów dla kadry
- III 2012- IX 2012 Przedszkole Wyspa Skarbów- terapeutka autystycznego dziecka
- II- VI 2011 Stowarzyszenie Terapeutów- stażystka w ramach Programu Pomocy Osobom z Autyzmem i Ich Rodzinom
- I 2011 Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie- trener, prowadzenie warsztatów Komunikacja w negocjacjach
- II 2006 Działalność w wolontariacie studenckim- prowadzenie warsztatów ,,Daleko też są dzieci” (warsztaty dla uczniów szkół podstawowych)
Ukończone kursy i szkolenia:
- VI 2023 Warsztat “Praca ze snem”, Dorota Węgrzyn, Instytut Integralnej Psychoterapii Gestalt (25 h)
- XI 2022 Warsztat ,,Praca z doświadczeniem depresyjnym w terapii Gestalt” Giovanni Turra, Wilanowska Pracownia Psychoterapii (25 h)
- VI 2022 Warsztat ,,Terapia poprzez ciało. Strategie teraeputyczne” Zofia Pierzchała, Instytut Integralnej Psychoterapii Gestalt (25 h)
- IX 2022 Warsztat ,,Praca z osobami w procesach uzależnieniowych z perspektywy Gestalt” Marta Wołowska- Ciaś, Dom Psychoterapii Gestalt (25 h)
- VI 2020 Warsztat ,,Metody i techniki pracy terapeuty Gestalt” Dorota Węgrzyn, Instytut Integralnej Psychoterapii Gestalt (25 h)
- 11 XII 2018 Szkolenie Skala Inteligencji Standford- Binet
- X 2016r.- III 2017 Grupa Superwizyjna w Poradni MOP- uczestnictwo w superwizji dla profesjonalistów
- XII 2013-III 2014 Neuropsychologia kliniczna dziecka, Centrum CBT (75 godzin)
- I-V 2013 Terapia poznawczo- behawioralna dzieci i młodzieży, Centrum CBT (100 godzin)
- XI-XII 2012 Współpraca z rodziną ucznia w sytuacji konfliktu w rodzinie, WCIES (17 godzin)
- 9 I 2012 Dojrzałość szkolna dzieci pięcio i sześcioletnich oraz jej diagnoza, Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości oraz Warszawski Oddział Nr 1 Polskiego Towarzystwa Dysleksji (10 godzin)
- 26 XI 2011 Psychologia w służbie kryminalnej- konferencja naukowa, Studenckie Koło Psychologii Sądowej UW (7 godzin)
- 14-15 X 2011 Mechanizmy i zjawiska psychoterapii w świetle badań psychologicznych, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
- III- IV 2011 Szkolenie doskonalące umiejętność pracy z młodymi osobami, OF Akademia – rozwój kapitału społecznego (28 godzin)
- 19 II 2011 Depresja a seks- konferencja Naukowa, Stowarzyszenie Aktywnie Przeciwko Depresji
- X 2010- II 2011 Warsztat Umiejętności Trenerskich, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (60 godzin)
- II- VI 2010 Mediacje rodzinne. Teoria i praktyka, Stowarzyszenie Mediatorów Rodzinnych (80 godzin)
- III 2010 Warsztat z mediacji karnych prowadzony przez mediatorów Polskiego Centrum Mediacji, Studenckie Koło Psychologii Sądowej UW
- 25 IV 2009 Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka z dysfunkcjami rozwojowymi, Stowarzyszenie na rzecz osób upośledzonych umysłowo lub fizycznie „Dobra wola” OPP
Specjalizuje się w indywidualnej i warsztatowej pracy z nastolatkiem od 12 roku życia. Pomaga młodym dorosłym. Pracuje systemowo z rodzicem/rodziną i nastolatkiem. Pociągają ją wyzwania i zmiany. Potrafi odkryć i pokazać mocne strony młodego i dojrzałego człowieka. Razem układa życiowe puzzle, które budują poczucie własnej wartości, świadomość sprawczości i wzmacniają w pogubieniu lub kryzysie. Wykształcenie: Magister psychologii SWPS Kryzys – Zmiana - Współpraca Trener, Szkoleniowiec, Wykładowca zgodnie z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej - numer zawodowy 235910 Terapeuta Rodzinny. Studia podyplomowe Poradnictwo rodzinne i psychologiczno – pedagogiczne. Profilaktyka systemów rodzinnych. Wychowawca wypoczynku Centrum Kształcenia kadr sportowych Akredytacja Dolnąśląskiego Kuratorium Oświaty Trener Umiejętności Społecznych TUS Instytut Edukacji Terapeutycznej Life Coach Studia Podyplomowe Collegium Civitas Coach Kryzysowy Akademia Coachingu Kryzysowego w oparciu o psychologię kryzysu i interwencję kryzysową. Certyfikat Polskiego Towarzystwa Psychotraumatologicznego Doświadczenie w pracy z Klientami: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę Centrum Praw Kobiet Centrum Rozwoju Dziecka Bloom Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Telefon i czat zaufania Ogólnopolska linia wsparcia psychologicznego dla dzieci i młodzieży w kryzysie psychicznym Instytut Psychologii Zdrowia PTP Fundacja Dobrze Że Jesteś Kryzysowy Telefon Zaufania 116 123 Klinika Zaburzeń Odżywiania “Otulenie” Ośrodki Pomocy Społecznej w unijnym Projekcie Aktywna Rodzina Fundacja SAVANT dla dzieci, młodzieży i rodzin z trudnościami neurorozwojowymi Genesis Centrum Edukacyjno Szkoleniowe Fabryka Postępu Ochotnicze Hufce Pracy Warszawski Uniwersytet Medyczny Regionalne Ośrodki Pomocy Społecznej w Poznaniu i Toruniu Ogólnopolskie Centrum Szkoleniowo Doradcze Caritas Polska Niepubliczna Placówka Oświatowo-Wychowawcza „Inow Enterprises” Realizacja warsztatów, szkoleń i wykładów dla uczniów szkół podstawowych i średnich, studentów studiów podyplomowych i kadry pedagogicznej. Tematy związane z psychoedukacją, radzenia sobie z trudnymi wyzwaniami, odpornością na stres warsztaty w szkołach podstawowych oraz w szkole średniej nt. profilaktyki uzależnień, bezpiecznego korzystania z Interentu warsztaty dla rodziców dzieci szkół podstawowych z komunikacji warsztaty dla osób dorosłych z budowania prawdziwych relacji
Prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych pomagające oswajać tematy związane z dojrzewaniem i seksualnością. W mediach społecznościowych prowadzi projekt „Pani Miesiączka”, poświęcony popularyzacji wiedzy na tematy miesiączki i cyklu menstruacyjnego. Współpracuje z fundacją SEXED.
Prowadzi zajęcia w szkołach podstawowych oraz w liceach w ramach przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie. Starannie selekcjonuje materiały, sam tworzy własne, w tym scenariusze zajęć. Dodatkowo prowadzi też warsztaty z edukacji seksualnej dla rodziców i nauczycieli/-ek. Pracuje w Fundacji Szkoła z Klasą, gdzie wspiera działania nauczycielskie, realizując projekty podejmujące temat bezpieczeństwa w sieci i migracji. Prowadzi profil na instagramie: czytam_przedseksem, gdzie poleca książki związane z tematyką seksualności i cielesności. Konto adresowane jest do osób dorosłych.
Wraz ze swoim psem Migdałem tworzą certyfikowany zespół wizytujący w dogoterapii. Pracuje indywidualnie i z grupami dzieci, dorosłych i seniorów w placówkach takich jak przedszkola, szkoły, szpitale (m.in. Centrum Zdrowia Dziecka, Klinika Budzik, Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Drewnicy, Szpital Wolski), placówki senioralne (m.in. Centrum Alzheimera) oraz środowiskowe domy pomocy. Jej profesjonalna ścieżka związana z psami zaczęła się od szkolenia psów przewodników dla osób niewidomych i psów asystujących dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Aktualnie skupia się bardziej na zajęciach z dogoterapii a w swojej ofercie ma również lekcje przybliżające dzieciom tematykę psów pracujących ogółem (psy przewodniki, asystujące, policyjne, poszukiwawcze i in.). Stawia na zabawę i naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Stale poszerza wiedzę na szkoleniach i webinarach i zdobywa doświadczenie w nowych placówkach.
Od ponad 25 lat pracuję z osobami z niepełnosprawnością. Na co dzień jestem zatrudniona w Ośrodku Wychowawczym. Dogoterapią zajmuje się od 4 lat. Zajęcia prowadzę w żłobkach, przedszkolach, salach zabaw oraz domach opieki.
Posiadam wieloletnie i wieloaspektowe doświadczenie opierające się kierunkowym wykształceniu niezbędnym do pracy z dziećmi oraz osobami z niepełnosprawnością. Wciąż się doszkalam i podnoszę swoje kwalifikacje.
Pies Foxy
Owczarek szetlandzki. Niezwykle cierpliwa i zrównoważona suczka. Z dużym spokojem znosi zamieszanie. Bardzo lubi osoby w podeszłym wieku. Wspaniale uczy dzieci jak należy obchodzić się z psami, jak okazywać im uczucia oraz jak o nie dbać.
Jestem psychoterapeutą (w trakcie szkolenia), pedagogiem, socjoterapeutą, mediatorem rodzinnym, terapeutą SI i terapeutą zajęciowym. Ukończyłam roczny program rozwoju osobistego w Szkole Gestalt w Warszawie. Aktualnie kontynuuję naukę psychoterapii Gestalt w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie. Od 2008 roku wspomagam osoby dorosłe, młodzież oraz ich rodziców, a także rodziny w trudnych sytuacjach w formie spotkań indywidualnych oraz grupowych. Odbyłam staż w Domu Pomocy Społecznej, Ośrodku Oparcia Społecznego, Ośrodku Szkolno-Wychowawczym, w Szpitalach na oddziałach: neurologicznym, psychiatrii, hematologii dziecięcej oraz rehabilitacji. Doświadczenie zawodowe zdobyłam pracując w Ośrodku Wspomagania Rodziny w Warszawie, w Szkole dla dzieci z autyzmem oraz w Ośrodku Profilaktyki dla Dzieci i Młodzieży „Pępek” fundacji ETOH, z którym jestem związana aktualnie. W swojej pracy towarzyszę osobom przechodzącym kryzys lub potrzebującym zmiany w życiu, doświadczającym trudność radzenia sobie z emocjami, w relacjach z bliskimi, relacjach interpersonalnych, stresem, lękiem, poczuciem winy, czy brakiem sensu. Pomagam odnaleźć własne granice oraz zasoby do ich wyrażania, co jest kluczowe przy budowaniu zdrowych relacji z innymi i z sobą. Moja praca skupia się na obecności tu i teraz oraz na pomocy w zrozumieniu i integracji trudnych doświadczeń. Lubię pracować w kontakcie indywidualnym z klientem, ale ogromną wartość dostrzegam w możliwości doświadczania oraz nauki nowych umiejętności w grupie. Spotkania prowadzę w atmosferze szacunku, uważności, akceptacji i wsparcia. Cenię w sobie otwartość, pełne zaangażowanie i wiarę w potencjał klienta. Uważam, że każda osoba ma w sobie zasoby potrzebne do zmiany i wzrostu, a moim zadaniem jest towarzyszenie jej w ich odkrywaniu.
Jestem certyfikowaną Trenerką Umiejętności Społecznych (TUS). Prowadzenie warsztatów to moja pasja. Uwielbiam wspierać innych w procesie zmian. Jestem związana z Akademią Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, gdzie rozwijam swoje kompetencje psychologiczne na V roku studiów. Doświadczenie zdobywałam prowadząc warsztaty dla jednego z warszawskich liceów z oddziałami integracyjnymi oraz oddzielny cykl warsztatów dla młodzieży w Sułkowicach. Podczas praktyk na studiach również miałam okazję prowadzić warsztaty kompetencji społecznych w Ośrodku Wsparcia Partnerzy Stowarzyszenia Otwarte Drzwi
Psy towarzyszą mi od najmłodszych lat, a wieloletnia praca z nimi pozwoliła mi zrozumieć, jak duży wpływ mają na emocje i rozwój człowieka. Zawodowo zajmuję się szkoleniem i konsultacjami behawioralnymi psów oraz dogoterapią, wspierając dzieci w nauce empatii, odpowiedzialności i współpracy poprzez kontakt z psami. Na zajęciach pracuję z Sofie – puszystym, wesołym szpicem miniaturowym – oraz Bianką, owczarkiem holenderskim, wyszkolonym psem ratowniczym i edukatorem. Oba psy mają przyjazne usposobienie i są przygotowane do pracy z dziećmi: Sofie ułatwia pierwszy kontakt i budowanie zaufania, a Bianka, większy pies, który na początku może budzić respekt, wprowadza element nauki i współpracy. Zajęcia prowadzę uważnie, tak by kontakt z psami był przyjemny i rozwijający, a dzieci czerpały z niego radość i inspirację
Jestem studentką psychologii i trenerką, która z pasją wspiera w odkrywaniu siebie, rozwijaniu emocji i budowaniu relacji z innymi. Prowadzę Treningi Umiejętności Społecznych (TUS), które pomagają lepiej rozumieć swoje emocje, komunikować potrzeby i odnajdywać się w grupie. Jako trenerka twórczego myślenia stawiam na kreatywność, ruch i zabawę - bo to one najczęściej otwierają drogę do nauki i rozwoju.
Doświadczenie zdobywam jako trenerka TUS, a także jako wolontariuszka pierwszej pomocy psychologicznej, gdzie wspieram osoby w trudnych sytuacjach życiowych. Wcześniej odbywałam praktyki w Gabinecie Psychoterapii i Rozwoju Synergia w Jaworznie, poznając od praktycznej strony proces wspierania emocjonalnego dzieci i dorosłych. Jestem trenerką Twórczego Myślenia dla dzieci, gdzie wspólnie szukamy niekonwencjonalnych rozwiązań poprzez zabawę.
Swoją wiedzę poszerzam na licznych szkoleniach i kursach:
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
- Agresja i autoagresja u dzieci ze spektrum autyzmu
- Praca z uczniem ze spektrum autyzmu (ASD)
- Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
- O emocjach przez bajki - praca terapeutyczna poprzez literaturę
- Komunikacja z rodzicami - budowanie relacji i współpracy
- Interwencja kryzysowa i wsparcie emocjonalne dzieci
- Podstawy terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) w pracy z dzieckiem
- Zaburzenia lękowe i depresyjne u dzieci i młodzieży - rozpoznanie i wsparcie
W pracy kieruję się empatią, uważnością i wiarą w potencjał każdego z nas. Wierzę, że kluczem do rozwoju jest poczucie bezpieczeństwa, zrozumienie i budowanie relacji — dlatego staram się, by każde spotkanie dawało przestrzeń na bycie sobą i naukę poprzez doświadczenie.
Prywatnie jestem fanką ligi NBA i z pasją śledzę każdy sezon koszykarskich zmagań.
Jestem psychoterapeutką w nurcie Gestalt, w trakcie szkolenia w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie, realizującej program zgodny z akredytowanym przez Europejskie Stowarzyszenie Psychoterapii Gestalt (EAGT) i Polskie Towarzystwo Psychologiczne (PTP). Ukończyłam także Program Pomocy Psychologicznej w ujęciu Gestalt, a swoje przygotowanie psychoterapeutyczne rozpoczęłam w Szkole Psychoterapii Gestalt w Warszawie kończąc roczny program rozwoju osobistego (Rok Rozwojowy).
Jestem także interwentką kryzysową - ukończyłam studia podyplomowe z Psychologii Kryzysu i Interwencji Kryzysowej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
Swoje doświadczenie w obszarze zdrowia psychicznego zdobywałam w organizacjach pozarządowych (m.in. w fundacji "Terapia to nie wstyd", czy w fundacji "ITAKA"), państwowych placówkach świadczących pomoc w zakresie zdrowia psychicznego odbywając staże, m.in. w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej, czy staż kliniczny w MSCZ w Pruszkowie - w Tworkach.
Zdecydowałam się na pracę w nurcie psychoterapii Gestalt, ponieważ łączy ona ciało, umysł i emocje z kontekstem, sytuacją i historią danej osoby. Dla mnie terapia to moment refleksji i odkrywania tego, co działa, a co nie działa w Twoim życiu oraz tego, jak osiągnąć więcej tego, czego pragniesz. Wierzę, że terapia ma w sobie coś głęboko uzdrawiającego i transformującego, co wspiera zmiany w nas samych, w naszych relacjach i otoczeniu.
Podczas terapii tworzę przestrzeń, w której możemy wspólnie odkrywać. Myślę, że posiadanie towarzysza podczas doświadczania trudności może być dla niektórych nowym doświadczeniem i jednocześnie głęboko uzdrawiającym.
W gabinecie wspieram osoby, które m.in. doświadczają kryzysu, lęku, depresji, które zmagają się z niską samooceną lub znajdują się w niesatysfakcjonujących, powtarzających się sytuacjach/związkach; a także osoby doświadczające wypalenia zawodowego, potrzebujące wsparcia w związku z nadchodzącym wyzwaniem lub chcące zgłębić coś, co miało wpływ na życie w przeszłości, osoby mające ogólne poczucie, że coś jest nie tak, poszukujące sensu życia i motywacji. Towarzyszę osobom po trudnych, traumatycznych doświadczeniach (PTSD, cPTSD), a także tym, którzy doświadczyli straty i żałoby. Serdecznie zapraszam do gabinetu osoby neuroatypowe oraz te, które mogą doświadczać dyskryminacji i wykluczenia.
Mam również doświadczenie w pracy grupowej, którą cenię za jej autentyczność i siłę wspólnego doświadczenia. Zajęcia grupowe uczą komunikacji, współpracy, empatii i radzenia sobie w relacjach z innymi. W pracy stawiam na bezpieczeństwo, akceptację i wzajemny szacunek, dzięki czemu uczestnicy mogą rozwijać się we własnym tempie i uczyć się przez doświadczenie. Wspieram osoby zmagające się ze stratą, z trudnościami w relacjach, lękiem społecznym, zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz te, które chcą lepiej rozumieć siebie i innych.
Doświadczenie wieloletniej pracy w biznesie daje mi szerszą perspektywę i zrozumienie kontekstu życia swoich klientów, dzięki czemu jestem w stanie lepiej ich wspierać w ich codziennych zmaganiach.
Prowadzę psychoterapię długo i krótko terminową, a także interwencję kryzysową.
Cały czas rozwijam swoje kompetencje i doświadczenie psychoterapeutyczne poprzez uczestniczenie w szkoleniach, treningach terapeutycznych i warsztatach.
Swoją pracę poddaję superwizji.
Prywatnie jestem certyfikowaną behawiorystką i kynoedukatorką, miłośniczką psów, spacerów i sportu, uwielbiam górskie wycieczki.