Dla kogo?
Zajęcia kierowane dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych


Cel zajęć:
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne. Wzmacnianie umiejętności w zakresie rozpoznawania i reagowania na swoje i cudze emocje, współpracę w grupie, usprawnianie komunikacji, radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych.


Korzyści dla uczniów wynikające z uczestniczenia w zajęciach Treningu
Umiejętności Społecznych

Uczestnicy pracują w grupach liczących 6-8 osób. Uczniowie uczą się funkcjonowania w sytuacjach społecznych poprzez zmianę zachowań społecznie nieakceptowanych na pożądane i społecznie akceptowane. Trenerzy na bieżąco monitorują przebieg zajęć i uczą uczestników analizowania zachowań swoich oraz innych w celu poprawy funkcjonowania społecznego.


Zajęcia oparte są na ćwiczeniach usprawniających u uczniów umiejętności:

  • nawiązywania i podtrzymywania satysfakcjonujących relacji z innymi;
  • radzenia sobie z emocjami;
  • odreagowywania napięcia emocjonalnego;
  • współpracy w grupie;
  • samokontroli (kontroli zachowania i emocji);
  • rozwiązywania konfliktów oraz asertywnego reagowania;
  • przestrzegania i świadomego respektowania ustalonych zasad;
  • modyfikowania zachowań na bardziej akceptowane społecznie;
  • zabawy (tematycznej, symbolicznej, grupowej).

Czas trwania:
Zajęcia grupowe trwające 45 minut, 1-2 razy w tygodniu w cyklach semestralnych.

Przykładowe tematy zajęć TUS

  1. Jak budować poczucie własnej wartości?
  2. Ćwiczenie umiejętności wyrażania własnego zdania i argumentowania
  3. Komunikacja bez słów – z innymi i z samym sobą.
  4. Jak mówić, aby nas usłyszano?
  5. Asertywność – jak prezentować swoje zdanie?
  6. Rywalizacja we współpracy, czyli jak radzić sobie z przegrywaniem.
  7. Trenowanie umiejętności współpracy i szukania kompromisów
  8. Znalezienie własnych strategii radzenia sobie z trudnymi emocjami

Trening Umiejętności Społecznych w Centrum Edukacji Wytrenowani

  1. W celu zakwalifikowania się na cykl zajęć Trening Umiejętności Społecznych, zapraszamy na indywidualną konsultację rodzica ze specjalistą, który będzie prowadził TUS.
  2. Po odbyciu konsultacji z psychologiem dziecko jest zapisywane na listę osób oczekujących.
  3. Do czasu utworzenia się grupy, dziecko może uczęszczać na spotkania indywidualne z psychologiem.
  4. W momencie utworzenia się grupy (maksymalnie 5 os., minimalnie 2 os.), kontaktujemy się w celu umówienia cyklu spotkań.
  5. Zajęcia odbywają się w cyklach po 15 spotkań (w razie potrzeby istnieje możliwość kontynuacji zajęć).
  6. Po zakończonym cyklu TUS zapraszamy na indywidualną konsultację rodzica ze specjalistą w celu omówienia wniosków wynikających z funkcjonowania dziecka na zajęciach oraz ewentualnych obszarów do pracy.

Uczestnicy Treningu dobierani są w grupy w zależności od wieku oraz obszaru pracy na podstawie konsultacji psychologicznej przeprowadzanej przed rozpoczęciem cyklu zajęć.

Zapisy przyjmujemy telefonicznie lub mailowo.

Po zakończonym Treningu istnieje możliwość wystawienia opinii o uczestniku przez psychologa prowadzącego zajęcia.

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci w wieku szkolnym to zajęcia, które mają na celu rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych. Dzieci uczestniczą w różnorodnych ćwiczeniach, które pomagają im lepiej zrozumieć siebie oraz innych. Zajęcia odbywają się w przyjaznej atmosferze, co sprzyja otwartości i chęci do nauki.

Podczas zajęć dzieci uczą się, jak radzić sobie z emocjami oraz jak efektywnie komunikować się z rówieśnikami. Trenerzy stosują różnorodne metody, aby angażować uczestników i wspierać ich rozwój osobisty. Organizujemy także zajęcia TUS w przedszkolu. Uczymy dzieci już od najmłodszych lat, jak mogą poradzić sobie ze swoimi emocjami i funkcjonować w społeczeństwie, wnosząc do niego wiele dobrego.

TUS w szkole podstawowej – dzieci w jakim wieku mogą skorzystać z zajęć?

Zajęcia TUS są skierowane do uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności społeczne. Program jest dostosowany do potrzeb dzieci w różnym wieku, co pozwala na indywidualne podejście do każdego uczestnika. Dzięki temu dzieci mogą pracować nad swoimi umiejętnościami w grupie rówieśniczej, co sprzyja integracji i wzajemnemu wsparciu.

Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych trenerów, którzy dbają o komfort i bezpieczeństwo uczestników. TUS w szkole podstawowej to świetne rozwiązanie dla dzieci, które mają problemy z odnalezieniem się w swojej klasie czy też w nawiązywaniu kontaktów z innymi dziećmi, np. na placach zabaw lub w innych sytuacjach. Jesteśmy w stanie pomóc im odnaleźć się w społeczeństwie i stopniowo wyrabiać dobre nawyki, które zaprocentują także w dorosłym życiu.

Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci – jaki jest cel zajęć?

Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci w wieku szkolnym, może przynieść wiele korzyści. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych u dzieci poprzez naukę rozpoznawania i reagowania na emocje. Uczestnicy uczą się współpracy w grupie oraz skutecznej komunikacji, co jest kluczowe w codziennym życiu. Zajęcia pomagają również w radzeniu sobie z sytuacjami konfliktowymi, co zwiększa pewność siebie dzieci.

Dzięki regularnym spotkaniom dzieci zdobywają umiejętności niezbędne do funkcjonowania w społeczeństwie. Trenerzy wspierają uczestników w analizowaniu własnych zachowań oraz zachowań innych osób. Pozwala im to na lepsze zrozumienie niektórych sytuacji i reagowanie na nie w odpowiedni sposób, nawet jeśli wymaga to wysiłku z ich strony.

Jakie korzyści odnoszą uczniowie z Treningu Umiejętności Społecznych?

Uczestnictwo w Treningu Umiejętności Społecznych przynosi wiele korzyści dla dzieci, takich jak poprawa funkcjonowania społecznego i zwiększenie samoświadomości. Dzieci uczą się zmieniać zachowania nieakceptowane społecznie na bardziej pożądane, co wpływa pozytywnie na ich relacje z innymi. Trenerzy monitorują postępy uczestników i pomagają im w analizowaniu sytuacji społecznych. Dzięki pracy w małych grupach dzieci mają możliwość lepszego poznania siebie nawzajem oraz budowania trwałych relacji. Zajęcia sprzyjają również rozwijaniu umiejętności analizy sytuacji społecznych i podejmowania odpowiednich decyzji.

Jak korzyści odnoszą dzieci z zajęć TUS?

Podczas zajęć TUS dzieci wykonują ćwiczenia mające na celu usprawnienie umiejętności nawiązywania relacji oraz radzenia sobie z emocjami. Uczestnicy uczą się współpracy w grupie oraz samokontroli, co jest niezbędne w codziennym życiu. Ćwiczenia obejmują również rozwiązywanie konfliktów oraz asertywne reagowanie na różne sytuacje.

Zajęcia TUS dla dzieci są prowadzone w formie zabawy, co sprawia, że dzieci chętnie angażują się w proponowane aktywności. Dzięki temu nauka staje się przyjemnością, a zdobyte umiejętności są łatwiej przyswajane. Po pewnym czasie rodzice mogą zauważyć wyraźne zmiany w zachowaniu swoich pociech, zarówno w domu, jak i w miejscach publicznych.

Ile trwają zajęcia TUS dla dzieci?

Zajęcia TUS trwają 45 minut i odbywają się 1-2 razy w tygodniu w cyklach semestralnych. Regularność spotkań pozwala na systematyczne rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci. Dzięki stałemu harmonogramowi uczestnicy mogą lepiej planować swój czas i przygotowywać się do kolejnych zajęć. To także okazja do regularnego kontaktu z rówieśnikami i trenerami.

Jakie tematy są poruszane podczas zajęć TUS

Podczas Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci poruszane są różnorodne tematy związane z funkcjonowaniem społecznym i emocjonalnym dzieci. Uczestnicy uczą się m.in. jak radzić sobie ze stresem oraz jak budować pozytywne relacje z innymi osobami. Tematyka zajęć obejmuje również zagadnienia związane z asertywnością oraz rozwiązywaniem konfliktów. Dzięki temu dzieci zdobywają wiedzę niezbędną do efektywnego funkcjonowania w różnych sytuacjach życiowych. Zachęcamy rodziców do zapisania swoich pociech na zajęcia, które pomogą im integrować się z rówieśnikami i lepiej sobie radzić z wieloma kłopotliwymi zdarzeniami.