Dla kogo?
Zajęcia kierowane dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Cel zajęć:
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne. Wzmacnianie umiejętności w zakresie rozpoznawania i reagowania na swoje i cudze emocje, współpracę w grupie, usprawnianie komunikacji, radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych.
Korzyści dla uczniów wynikające z uczestniczenia w zajęciach Treningu
Umiejętności Społecznych
Uczestnicy pracują w grupach liczących 6-8 osób. Uczniowie uczą się funkcjonowania w sytuacjach społecznych poprzez zmianę zachowań społecznie nieakceptowanych na pożądane i społecznie akceptowane. Trenerzy na bieżąco monitorują przebieg zajęć i uczą uczestników analizowania zachowań swoich oraz innych w celu poprawy funkcjonowania społecznego.
Zajęcia oparte są na ćwiczeniach usprawniających u uczniów umiejętności:
- nawiązywania i podtrzymywania satysfakcjonujących relacji z innymi;
- radzenia sobie z emocjami;
- odreagowywania napięcia emocjonalnego;
- współpracy w grupie;
- samokontroli (kontroli zachowania i emocji);
- rozwiązywania konfliktów oraz asertywnego reagowania;
- przestrzegania i świadomego respektowania ustalonych zasad;
- modyfikowania zachowań na bardziej akceptowane społecznie;
- zabawy (tematycznej, symbolicznej, grupowej).
Czas trwania:
Zajęcia grupowe trwające 45 minut, 1-2 razy w tygodniu w cyklach semestralnych.
Przykładowe tematy zajęć TUS
- Jak budować poczucie własnej wartości?
- Ćwiczenie umiejętności wyrażania własnego zdania i argumentowania
- Komunikacja bez słów – z innymi i z samym sobą.
- Jak mówić, aby nas usłyszano?
- Asertywność – jak prezentować swoje zdanie?
- Rywalizacja we współpracy, czyli jak radzić sobie z przegrywaniem.
- Trenowanie umiejętności współpracy i szukania kompromisów
- Znalezienie własnych strategii radzenia sobie z trudnymi emocjami
Trening Umiejętności Społecznych w Centrum Edukacji Wytrenowani
- W celu zakwalifikowania się na cykl zajęć Trening Umiejętności Społecznych, zapraszamy na indywidualną konsultację rodzica ze specjalistą, który będzie prowadził TUS.
- Po odbyciu konsultacji z psychologiem dziecko jest zapisywane na listę osób oczekujących.
- Do czasu utworzenia się grupy, dziecko może uczęszczać na spotkania indywidualne z psychologiem.
- W momencie utworzenia się grupy (maksymalnie 5 os., minimalnie 2 os.), kontaktujemy się w celu umówienia cyklu spotkań.
- Zajęcia odbywają się w cyklach po 15 spotkań (w razie potrzeby istnieje możliwość kontynuacji zajęć).
- Po zakończonym cyklu TUS zapraszamy na indywidualną konsultację rodzica ze specjalistą w celu omówienia wniosków wynikających z funkcjonowania dziecka na zajęciach oraz ewentualnych obszarów do pracy.
Uczestnicy Treningu dobierani są w grupy w zależności od wieku oraz obszaru pracy na podstawie konsultacji psychologicznej przeprowadzanej przed rozpoczęciem cyklu zajęć.
Zapisy przyjmujemy telefonicznie lub mailowo.
Po zakończonym Treningu istnieje możliwość wystawienia opinii o uczestniku przez psychologa prowadzącego zajęcia